EL 'NAIXEMENT' MUSICAL DE BRUCE SPRINGSTEEN

Pot ser difícil de creure, però en un primer moment, allà pels inicis dels temps, a Bruce Springsteen només el coneixien els veïns del seu carrer a Freehold (Nova Jersey), per a qui era aquell noi que no parava de torturar-los amb la guitarra a ritme de vells rock and rolls. Tot plegat conseqüència d'haver vist a la tele l'Elvis Presley al programa de l'Ed Sullivan. Ja veuen!.

Per a ser realment algú al món de la música calia trionfar a la gran capital, Nova York. Després que Jon Landau escrivís al setmanal The Real Paper de Boston les profètiques paraules "he vist el futur del rock and roll i es diu Bruce Springsteen", la discogràfica Columbia va organitzar un desembarcament a la gran poma en forma de 10 concerts consecutius.

El lloc escollit va ser el petit i històric club The Bottom Line al número 15 del carrer West Fourth, al Greenwich Village. Del 13 al 18 d'agost de 1975 el Boss va fer dos concerts diaris. S'havien convidat més de 1.000 persones amb nom propi al món de la música, sobretot periodistes de tots els mitjans. Es tractava de promocionar el disc Born To Run (no només el millor disc del Boss, sinó un dels més destacats de tota la història de la música rock) i d'empènyer definitivament Springsteen a prendre el relleu dels grans i mítics noms de la música, digueu-li Beatles, Stones o Dylan.

Bruce Springsteen i la seva E-Street Band, amb Stevie Van Zant i Clarence Clemmons, no van decebre. Aquells 10 concerts es recorden per la seva intensitat i vitalitat i van ser un cop de puny en forma de rock and roll en una Nova York que en aquells moment es despertava a ritme de la nova fornada punk. Aquells 10 concerts, mítics avui dia, van convertir el Boss en portada, simultàniament, a les revistes Time i Newsweek i Born To Run en un clàssic al qual recòrrer quan es tenen dubtes de què carai és això del rock and roll. 

Ramon Moreno

Publicat al suplement ESTIU del DIARI DE GIRONA, 14 d'agost de 2013